Haal het beste uit je oogmake-up

oogmake-up tips

Hallo lezers,
Vandaag ga ik het hebben over oogmake-up. De do’s en de don’ts, zeg maar, toegelicht aan de hand van een aantal handige tips en visueel materiaal. De foto’s zijn door mij genomen en geven een gedetailleerd beeld van mijn huidige make-up looks. De basis blijft telkens hetzelfde van een mooie, klassieke oogmake-up look (2 tot 3 tinten oogschaduw, eyeliner pencil en/of liquid, highlighter en mascara) maar je kan verschillende variaties uitproberen die het interessant maken (cat eye, ander kleurenpallet, false eyelashes voor een special occasion, enzovoort). Het doel van een oogmake-up is uiteraard het benadrukken van je ogen plus het groter maken van de ogen of het shapen (denk maar aan verleidelijke amandelvormige ogen). Je kan dus heel wat experimenteren en ik leer dagelijks nog bij door nieuwe dingen uit te proberen.

En dan nu… de tips!

  • Vind goede basisproducten die long lasting zijn en waarvan je gewoon weet dat ze je niet zullen teleurstellen. Denk aan een goede eyeliner, mascara en primer. Dat zijn zowat de belangrijkste producten voor oogmake-up looks. Je hoeft niet per se naar duurdere producten te grijpen, mijn mascara is van Maybelline en komt van de Action. Mijn eyeliner pencils zijn ook van Action (verkopen ze per 3 en kosten amper 99 cent inclusief slijpertje en smudge sponsje!) en mijn liquid eyeliner is van L’Oréal maar heb ik eens op de markt voor 5 euro gekocht. Het vinden van kwalitatief goede oogmake-up producten kan wat tijd vergen, maar eens je een match gevonden hebt dan ben je vertrokken. De rest kan je in principe van goedkopere merken als Essence en Catrice kopen. Of investeer in een oogschaduw box, als je graag veel afwisselt van kleur. Ik vind make-up kits persoonlijk enorm handig, zeker voor als je op reis gaat dan zijn zulke zaken praktisch om mee te nemen.
  • Begin steeds met een primer. Oogschaduw aanbrengen is super simpel: eerst het lichtste kleurtje, vervolgens de donkere kleur langs de bovenrand en de buitenooghoek van het ooglid. Smudge de donkerste kleur zodat het mooi blend als een soort ombre effect en highlight je ooghoeken. Je kan ook met drie kleuren werken, zoals je zelf prefereert. Zolang het middelste gedeelte van je ooglid het lichtste kleurtje heeft, ben je goed bezig. Qua oogschaduwproduct kan ik je aanbevelen best de poedervariant te gebruiken, want de crème varianten hebben de neiging in de plooien van je ooglid te trekken. Je kan altijd het poeder vochtig maken om de kleur intenser te maken.
  • Het beste is om op je bovenste eyelid een liquid eyeliner te gebruiken en voor je onderste wimperrand een eyeliner pencil.
  • Voor nóg grotere ogen: breng wit oogpotlood aan op je waterlijn (het binnenste randje in je oog).
  • Vergeet nooit je wenkbrauwen ook te definiëren. Highlight vlak onder je arch voor een open uitstraling.
  • Heb je moeite met rechte lijntjes trekken met je eyeliner? Splits het op in delen. Weinig vrouwen kunnen in één keer een vlekkeloos lijntje toveren dus maak het jezelf gemakkelijk en fixeer je arm ook. Ik heb zelf vaak last van trillende handen dus ik zorg dat ik mijn elleboog ergens kan steunen. En dan nog zijn mijn lijntjes nog niet recht genoeg naar mijn zin 😀
  • Eventueel kan je je wimpers krullen voor je mascara aanbrengt voor nog langere wimpers. Er zijn ook opties zoals false eyelashes of wimper extensions.

2017-03-18-18-39-10

Heb jij nog tips & tricks? Deel ze in het comment form! Thanks for the visit xxx

Geef een reactie

